New Reply
Name
×
Email
Subject
Message
Files Max 5 files10MB total
Tegaki
Password
[New Reply]


тред про разные игроновости
https://youtu.be/PXzRRKMxUc4
https://youtu.be/17lHF8U_du8
https://youtu.be/Thj6Rs9sQrQ
https://youtu.be/CcTmjZf-DvA

https://store.steampowered.com/app/2231770/Resident_Evil_4_Chainsaw_Demo/
игровой процесс шутера "Out of Action"

https://www.youtube.com/watch?v=R9d5CpZubLQ
Разработчики Сталкера прокоментировали ситуацию связанную с недавним взломом и последующей выкачкой материала по Сталкеру 2

>>36

https://twitter.com/stalker_thegame/status/1634939872317411329?s=20
Last edited by ryumin
Replies: >>35
>>34

прикрепи ссылку с английским текстом - на украинском мало кто читает
Replies: >>36
>>35
https://twitter.com/stalker_thegame/status/1634939872317411329?s=20

Если возможно, пж замени ссылку в посте
Replies: >>34
Девушки, обвинявшие Криса Авеллона, отказались (https://www.forbes.com/sites/erikkain/2023/03/25/video-game-writer-chris-avellones-accusers-issue-public-statement-retracting-accusations-of-sexual-assault/?sh=12f0556955d8%29 от своих слов и уладили с ним все разногласия.

Американского геймдизайнера и сценариста, работавшего над Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity, Star Wars: Knights of the Old Republic II и многими другими играми, обвинили в домогательствах и неподобающем поведении в 2020 году, рассказав об этом в Twitter.

После этого на Авеллона накинулись и другие пользователи соцсетей, а работодатели отказались от дальнейшего сотрудничества. С ним разорвала контракт Techland, работавшая над Dying Light 2, а авторы Bloodlines 2 пошли ещё дальше, «полностью избавившись от наработок сценариста».

В 2021 году Авеллон инициировал судебное разбирательство, которое завершилось лишь сейчас. Девушки, обвинявшие Авеллона, отказались от своих слов и выплатят ему семизначную сумму в качестве компенсации. Они опубликовали следующее совместное заявление (https://chrisavellone.medium.com/joint-statement-from-karissa-barrows-kelly-bristol-and-chris-avellone-3b2138e5837f%29:

«Крис Авеллон никогда не совершал сексуального насилия над кем-либо из нас. Нам ничего не известно о том, что он когда-либо совершал сексуальное насилие над женщинами. Всё, что мы ранее говорили или писали об Авеллоне, не было злонамеренно. Мы хотели поддержать женщин в индустрии. При этом наши слова были неверно истолкованы. Мы заинтересованы в безопасности и защите женщин, меньшинств и всех других сообществ, которые сталкиваются с преследованиями в индустрии видеоигр. Мы верим, что Крис Авеллон разделяет желание защитить эти сообщества. Мы считаем, что он заслуживает полноценного возвращения в индустрию, и поддерживаем его в этих начинаниях».

https://t.me/welovegames/13979
Last edited by Hidden User
Gran Turismo 4 – одна из самых знаковых игр в библиотеке PS2, а также одна из самых продаваемых игр, которая разошлась тиражом более 11,5 миллионов экземпляров за все время своего существования. Однако фанатам понадобилось почти 20 лет, чтобы найти кучу секретных чит-кодов, спрятанных в игре, но они действительно существуют.

Секретные комбинации кнопок, первоначально опубликованные Nenkai в Твиттере, а затем опубликованные на доске объявлений ResetEra, позволяют мгновенно заработать 10 000 000 кредитов, автоматически пройти лицензионные тесты и многое другое. Правда есть небольшая оговорка – чтобы они заработали, должно пройти не менее 365 игровых дней.

Для тех, кому не терпится сдуть пыль со своей старушки PS2, ниже представлен список обнаруженных чит-кодов:

10,000,000 Кредитов: (Select, Влево, Вправо, Вправо, Вниз, Вверх, Вверх, Влево, Вниз, Вверх, Вправо, Влево, Вниз, L1, R1, Select)

Автоматическое прохождение лицензии: (Select, R1, Select, R1, Select, L2, L2, R2, R2, R2, L1, Select, Select)

Автоматическое прохождение теста на золотую лицензию: (Select, Select, R1, R2, L2, L2, Select, L1, R1, Select, R2, L1, Select)

Автоматическое золото любого события: (Select, L1, Вверх, Вверх, Select, R1, Вниз, Вниз, Select, L2, Select, R2, Select)

Source - https://www.stratege.ru/ps5/games/novosti_igrovoi_industrii/article/121173
на xbox конфе рассказали подробности про starfield

https://www.youtube.com/watch?v=uMOPoAq5vIA
ClipboardImage.png
[Hide] (696.8KB, 1031x974)
вышла демка ff16 и сразу видно на сколько проработанное все

даже к  доспехам подошли с душой! Не каждый день увидишь парней в кожанных корсетах
киберпанк экшн от создателей VA-11 Hall-A

боёвка в реальном времени с пошаговыми элементами

https://sukeban.moe/index.php/2024/07/03/parabellum/
Из Insomniac в CDPR ради сиквела Cyberpunk 2077 сбежала сценаристка Marvel's Wolverine и фанатка Sweet Baby

Вслед за арт-директором Marvel's Spider-Man: Miles Morales и Marvel's Wolverine Аароном Хабибипуром из Insomniac в CD Projekt RED решила перебраться и помощница директора по повествованию Мэри Кенни.

Об этом она объявила в LinkedIn. В Insomniac женщина проработала более пяти лет, а до того полтора года трудилась над сценарием The Walking Dead: The Final Season в Telltale (ее усилиями игру номинировали на престижную радужную награду). Также стоит иметь в виду, что она поклонница Sweet Baby, о чем открыто заявила в X.

Теперь Кенни, как и Хабибипур, займется Project Orion — сиквелом Cyberpunk 2077 — на позиции старшего сценариста.
Источники:
Mary Kenney (LinkedIn)
Обложка — Mary Kenney (X)

https://www.goha.ru/iz-insomniac-v-cdpr-radi-sikvela-cyberpunk-2077-sbezhala-scenaristka-marvels-wolverine-i-fanatka-sweet-baby-4wq8kZ
Path of Exile 2: Endgame Content Reveal 

https://youtu.be/ZpIbaTXJD4g



Here is my summary of the main info from the 1.5 hour livestream:

Early Access will launch simultaneously on PC and console on Dec 6th.

There will be six of the twelve character classes available during the start of the early access, and three of the six Acts. The 3 acts will take ~25 hours for new players, taking you to level 45. There is then 'Cruel' difficulty which is a repeat of Acts 1 to 3, but hopefully will take a lot less time, and get you to level 65 when the endgame starts.

More content will be added to EA over time but it's unclear what will be added and at what pace.

Campaign

25 hour campaign with a bunch of optional side areas. Many optional bosses will provide permanent character upgrades like more resistances or Spirit, the resource used for auras and minions.

There are 50 bosses in EA and 400 monsters.

Classes Classes are Monk, Warrior, Ranger, Mercenary, Witch, and Sorceress.

There are approximately 20-25 active skills per 'class', though of course you can mix and match any class and skill.

A specific support gem can only be attached to one skill at a time, encouraging you to try out different ones.

Passive skill points can be refunded from the get go with a small gold fee.

You can have 'alternate' skill points that are seamlessly swapped to when using different weapons and forms. E.g. Some points in lightning nodes on the tree vs. cold, and you swap to them depending on the weapon you use which you've set up to correspond to specific spells (cold vs. lightning).

You can now choose which attribute to pick (STR/DEX/INT) when going through the passive skill tree for the attribute nodes.

Each class will have two of their three Ascendancy classes (subclasses) at launch of EA. So 12 Ascendancies total in EA, 36 in the final game when you consider all 12 classes.

Getting your Ascendancy and points will require you to do three 'Trial' dungeons in Acts 2,3 and 4. Each one is distinct and is a complex challenge. The Act 2 Trial is similar to Sanctum from PoE 1, and the Act 3 one is like Ultimatum. There are also endgame versions of these.

They briefly showed off the 12 Ascendancies in the game. They seem far more involved and game-changing than most PoE 1 Ascendancies. For example, most of them seem to have new abilities, like the Chronomancer for the Sorceress which gets a Time Freeze and 'backtrack' ability, or the one that makes enemies drop health globes like in Diablo, or the one that lets you use your potions as bombs, or the epic Witch one that gives you a fiery hound pet, changes your resource system entirely by removing mana, and also lets you transform into a succubus form.

Items

White, blue, rare and unique rarities

Each unique has its own unique 2D and 3D art. All 700 of them.

Crafting is much more accessible, and currency for crafting drops more easily.

You can sell items for gold or disenchant them for currency. You can buy identified items for gold or gamble for something random.

They casually revealed sockets on equipment that can be socketed with runes that give more stats

You now only have 2 flasks, one life and one mana, though they hold 6-7 charges. Charges are gained by killing monsters.

You can now equip trinkets that act similar to utility flasks, but trigger automatically. E.g. a trinket that prevents a freeze from a monster. These also recharge with kills.

Belts now affect flasks and trinkets in some ways.

Endgame

Somewhat similar system to Last Epoch's monoliths. There is one big infinite 'Atlas' with random zones. You put in a waystone to activate it and travel there.

Waystones are itemized similar to maps in PoE. They have a tier but don't seem to correspond to specific locations or maps, but are more generica and can be slotted into any spot. You can use currency items on them like maps to up rarity, add benefits/difficulty etc.

You progress through the atlas by moving further and further away from the center, and it gets progressibly more dificult. If you fail a mission you have to go around that zone and can't just retry it (?)

You fight a boss every ~4 maps or so, not every map like in PoE. They are enhanced versions of campaign bosses, with different AI and tweaked abiliteis.

Shrines, Essences and Strongboxes return, maybe other stuff too. Essences are greatly simplified.

There are 'Precursor Towers' which reveal nodes around them, similar to beacons from Last Epoch

Major endgame systems return from PoE revamped and tweaked. These are Breach, Ritual, Delirium, Expedition. There are also endgame versions of the Ascendancy Trials, as well as some sort of uber boss system.

You encounter these mechanics randomly in a map, based on the icon above the node, and completing them gives you specific rewards.

Each mechanic grants a tablet when you complete them, and these can be slotted into towers to add those mechanics to nearby nodes. And yes they stack with multiple towers in the area.

Atlas Skill Tree returns, but the different mechanics have their own progression. E.g. doing Breach and beating the boss gives you points for the Breach skill tree.

Breach gives Catalysts that buff rings and amulet quality, and Breach Rings now work all the time and can have their quality up to 50%

Ritual gives 'Omens' which alter crafting in their own unique way e.g. making Exalted Orbs only add prefix mods.

Delirium grants 'Distilled Emotions' which seem similar to Oils from PoE 1 that you got from Blight. These add Notable Skills from the tree to your character as an enchantment on items. They can also add Delirium to maps.

Logbooks return for Expeditions.

Endgame Trials - Act 2 one will provide Jewels that you can socket into your passive tree. There are also Relics like in Sanctum that can be equipped and consumed during runs to alter it Act 3 one provides Vaal Orbs for corrupting items.

Pinnacle Boss has its own Atlas skill tree progression. Need to kill Lieutenants, then 3 of the main bosses, then you can challenge the Pinnacle boss.

All in all, Endgame looks very deep.

https://www.reddit.com/r/Games/comments/1gwtiwb/comment/lyc03es/?utm_source=share&utm_medium=web3x&utm_name=web3xcss&utm_term=1&utm_content=share_button
[New Reply]
Connecting...
Show Post Actions

Actions:

Captcha:

- feedback - news - rules - faq -
jschan 1.6.2